woensdag 2 april 2014

Radiografische auto De geschiedenis van Lamborghini (deel 2)

We blijven herziening van de interessante geschiedenis van Ferruccio Lamborghini, het genie achter het merk van de stier die een revolutie teweeggebracht in de automotive markt in het midden van de jaren zeventig.

bestuurbare auto op benzine


Na een eerste deel waar we de eerste successen van het merk bezien, in dit tweede deel vooruit we sinds de jaren zeventig en tot vandaag, in een tijd waar het Italiaanse merk heeft gemaakt een naam onder de grootste.

Het succes van de eerste grote radiografische auto Lamborghini, de Miura, bleef tot 1973, op de Genève Auto Show, wanneer de radiografische auto Lamborghini verbaasd de wereld weer met zijn revolutionaire Countach LP400. Slechts een prototype werd getoond. Vandaag is het moeilijk om te realiseren van het effect van die auto in de wereld op dat moment had. Zelfs vandaag de dag is de radiografische auto een ster in de shows! De tentoonstelling radiografische auto is geschilderd een helder rood en met een zwart Suede interieur. Het werd gebruikt voor de eerste keer, de inmiddels beroemde deuren die naar boven openen, Lamborghini handtekening. Het omvatte ook de unieke achterste luchtinlaten verticaal gemonteerd om te begeleiden zijn krachtige 4-liter motor.

bestuurbare auto op benzine


In 1974 plaatsvond de ramp. Lamborghini trekkers bedrijf ontving een grote tegenslag. Een grote bestelling van trekkers naar een Zuid-Amerikaanse land is geannuleerd. Lamborghini, anticipatie van de vraag, was eerder trekker fabriek te bouwen het aantal trekkers nodig verbeterd. Het bedrijf had geïnvesteerd geld in dat en het had verloren. Om erger te maken, ook kwam in deze tijd een golf van arbeid problemen in de fabriek, dus Ferruccio besloten deel van zijn deelname in de fabriek te verkopen. Na verloop van tijd werd de fabriek overgenomen door Fiat.

Tijdens de jaren zeventig overleefde het bedrijf met de verkoop van de Miura. Het radiografische auto bedrijf begon te worden zelfvoorzienend en om geld te verdienen. Echter, Lamborghini verkocht de resterende aandelen in het bedrijf voor een Zwitserse investeerder. Het bedrijf behoudt vandaag nog steeds echter haar naam. Ferruccio Lamborghini stierf in februari 1993 op de leeftijd van 76 jaar.

bestuurbare auto op benzine


De oliecrisis van de jaren zeventig begon om moeilijke rc hoog presterende autoverkoop te maken. De fabriek was vol van begroting en onderdelen leveren problemen. Mensen gaven voor een antwoord te wachten voor de radiografische auto, met openstaande orders voor maximaal twee jaar. Een Canadees, Walter Wolf, speelde een belangrijke rol helpen Lamborghini en ontwikkeling van de Countach tijdens deze moeilijke tijden.

In 1978, heeft het bedrijf failliet verklaard. Een Italiaans Hof benoemd om een koper te vinden. Een groep gevestigd in Zwitserland, genaamd The Mimran Brothers, was in staat om op te slaan van de fabriek en Patrick Mimran (een van de broers), gestart in 1980 begonnen de voorbereiding van de Countach LP500 S.

Net als dingen goed gingen, verkocht de Mimran broers het bedrijf aan de Chrysler Corporation. De macht van Chrysler was gewoon wat het bedrijf nodig op dat moment. Ze werkten aan een opvolger van de Countach, de Diablo. Chrysler bleef verbonden aan het winnende team in Italië en hoewel de culturen van de twee bedrijven verschillende waren en dingen kregen stressvolle onder groepen die geregisseerd, geslaagd daarbij dat de enorme rijkdommen van Chrysler invloed in ontwerp, bestrijding van verontreiniging en nieuwe technieken van fabricage, etc. voor de nieuwe rc auto hebben.

bestuurbare auto op benzine


Nogmaals, het resultaat was een doorslaand succes. De nieuwe Lamborghini Diablo kreeg lovende kritieken van over de hele wereld. Echter, in een andere draai van het lot, Chrysler viel op moeilijke tijden in 1994 en had het bedrijf te verkopen. Lamborghini werd vervolgens gekocht door een investeerder groep van Indonesië, onder leiding van Tommy Suharto, van de familie-Soeharto. Helaas, aan het eind van de jaren negentig die een economische crisis begon te raken hard de eigenaars van Indonesië en het geld, dat zeer noodzakelijk voor de ontwikkeling van de opvolger van de duivel is, begon te drogen.

Gelukkig, het Duitse bedrijf Audi was ook geïnteresseerd in de Lamborghini. Op 4 augustus 1998 werd in een complexe reeks transacties, Audi AG de enige eigenaar van Automobili Lamborghini. Als in het geval van de aankoop van Chrysler, zou dit niet zijn geweest een betere tijd voor Lamborghini. Audi heeft een actieve rol gespeeld in het ontwerp van de vleermuis en vervoerd naar de tabel opnieuw de enorme rijkdommen van een grote auto bedrijf, te ontwikkelen en produceren van nieuwe voertuigen als de Gallardo, GIF, Reventon, of Sesto element onder anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen