woensdag 2 april 2014

De geschiedenis van Lamborghini (deel 1)

En als u wilt invoeren in de context van wat de opkomst van het Italiaanse merk voor de radiografische auto was, we vervolgens kijken naar hun geschiedenis.

bestuurbare auto op benzine


Ferruccio Lamborghini werd in 1916 in Italië geboren. Gefascineerd door de motoren van een zeer jonge leeftijd, tijdens de Tweede Wereldoorlog hij dienst in het leger en was gelegen op het eiland Rhodos. Gelukkig weinig gebeurd er tijdens de oorlog. In wezen, het eiland was geïsoleerd van de rest van de wereld. Elke auto, vrachtwagen of motorfiets die brak moest worden hersteld op de plaats met gereviseerde onderdelen. Er, Ferruccio Lamborghini werd onthuld als een tovenaar in mechanische improvisatie en was hoogst gezocht om te herstellen van de auto radiografische.

Na de oorlog keerde naar zijn huis in de buurt van Modena, in Noord-Italië, hij en opzetten van een kleine werkplaats van reparatie van radiografische auto en motor. Hij besefte al snel dat er een wanhopige was nodig voor radiografische auto in de agrarische regio waar woonde en dacht dat het rond een tractor gebouwd zou kunnen worden een maand te rekenen vanaf de radiografische auto verlaten militaire. Naarmate de economie van Italië, de vraag naar hoge kwaliteit auto radiografische toegenomen.

bestuurbare auto op benzine


Hij begon te bouwen zijn eigen auto-radiografische. Bedrijfsuitoefening van de trekker werd zeer succesvol, het bereiken van een tarief van meer dan 400 per maand in 1960. Hij al snel besloot het bedrijf uit te breiden, en in 1960 begon te produceren verwarmers en air conditioning voor gebouwen, terwijl het handhaven van de trekkers business. Hij was een groot succes in deze ook.

Tegen die tijd begon Lamborghini geïnteresseerd te zijn in de ontwikkeling van een krachtige auto radiografische. Ferruccio had Osca, Maserati en Ferrari, maar altijd was teleurgesteld met hen, met name met de motoren.

bestuurbare auto op benzine


Er is een beroemde verhaal over hoe hij voelde zich gefrustreerd met de problemen gehad met de koppeling in een Ferrari (Ferrari 250 GT), en was voor een bezoek aan naar Enzo Ferrari, waarvan fabriek dicht was. Enzo had geen tijd voor een producent van tractoren en, gewoon, verworpen. Lamborghini besloten dat er niets dat Ferrari aan het doen was was dat hij beter doen kon. Hij besloot te bouwen zijn eigen auto met een V12-motor. Ontmoette hij een zeer getalenteerde ingenieur genaamd Giampaolo Dallara, die eerder in een Ferrari V12 motor voor het ontwerp werkte.

De nieuwe motor had 4 nokkenassen, een rondleiding door korte zuiger en 4 grote kleppen per cilinder. Hij ontwikkelde sommige verbazende 350 HP. Het was een aluminium-motor met een krukas ondersteund door zeven belangrijkste lagers. De cams werden verdreven door een eigen tandwiel naar de gemiddelde snelheid van de engine en een stille keten. Deze motor was, in feite, het prototype van alle toekomstige motoren Lamborghini. Een instantie ontworpen door Scaglione - Touring werd gebruikt voor de motor.

bestuurbare auto op benzine


Het prototype Lamborghini "350 GTV" werd getoond aan het publiek op de Auto Salon van 1963 Turijn. Verkoop begon het volgende jaar. De auto werd genoemd de 350 GT en was een succes, met meer dan 130 verkochte eenheden. Automobili Lamborghini toekomst zag er zeer helder in de jaren 1960.

De 350 GT werd opgevolgd door de 400 GT en 400 GT 2 + 2. De 350 GT en 400 GT 2 + 2 gemaakt dat de Lamborghini naam bekend was over de hele wereld. De fondsen die kwam uit deze auto's en trekkers business die Ferruccio toegestaan hun ingenieurs ontwerpen en bouwen van een nieuwe auto, de Lamborghini Miura, een voertuig dat werd legende in het "merk van de stier". Het was een auto echt zijn tijd ver vooruit en was verbaasd zelfs dat bedrijven zoals Ferrari en Maserati.

bestuurbare auto op benzine



De Miura werd voor het eerst in November 1965 getoond op de Salon van de auto in Turijn door de eigen Ferruccio Lamborghini. Alleen het chassis werd getoond op de beurs, motor was gemonteerd dwars, iets die tot dan was alleen gezien in echte F1 racing auto's. Marcello Gandini maakte het ontwerp van het lichaam in minder dan een jaar, en in maart 1966 was de auto volledig op de Autosalon van Genève. De auto had een zeer agressieve stijl en een passende naam voor het, Miura, ontleend aan de felle Spaanse stieren werd gekozen. Nogmaals, was de auto een volledig succes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen